Ett stygn och strips.




Den 18:e maj satt vi på legevakten för att sy igen Jessickas fot efter att hon skurit upp den på en glasflaska. Två veckor senare var det min tur att sy igen foten.
Jessicka fick 4 stygn och när jag satt där och väntade så tänkte jag "hoppas det inte behövs sys, men behövs det ska jag fan ha 5 stygn!".
ETT ynka litet stygn var det enda jag fick. Eller ja, dom tejpade resten.

Olyckan skedde på jobbet när jag och en kollega skulle lyfta av en stor låda från en jekketralla (vet inte vad det heter på svenska, men en sån man flyttar lastpallar med) och när vi lyfte rullade den så jag fick min fot under. Inte under hjulet utan undet den sylvassa metallkanten. Känndes inget men blodet forsade kan jag ju säga.



V i k t o r  var här i helgen. Helgen började ju inte så bra med min fot eftersom vi hade planerat att åka till en ö och bada. Det gjorde vi ju i och för sig också men det blev dåligt med badande så vi höll oss bara till solandet. Så då hade allt blivit bra igen :) Lördagen fick jag reda på att jag hade fått mycket mer lön än jag trott så det var också super bra! Hela helgen var helt enkelt super härlig. Men...Måndag när vi går till bilen (mammas bil) så hade det varit inbrott i bilen så rutan var krachad. Tillbaka till jobbvecka och otur. 



Viktor befinner sig just nu i Spanien med grabbsen med stort G. Jag hoppas dom har det trevligt och får en fin och rolig vecka :) Och jag hoppas också att dom kommer tillbaka lika bleka som dom var när dom åkte. Haha.


Jag kommer som sagt att åka hem till Sverige onsdag 18:e juni. Kommer fram så jag är hemma i bollnäs på torsdagsmorgon. Hör av dig om du vill ses!

Kommentarer
Postat av: jerka

men det blev ju iaf ett stygn!;)

2008-06-11 @ 22:45:04
Postat av: jerka

så du är NÄSTAN lika cool som jag...:)

2008-06-11 @ 22:46:09
Postat av: Malla

Ja det var ju ditt fönster! Så du längtar hem, inte varit här på längen eller? Nejdu, jag jobbar på midsommarafton så jag blir inte med, helt värdelöst! Jag som längtat efter midsommarfirande i flera år..! Hoppas ni får det skoj!

2008-06-14 @ 14:39:35
URL: http://mallat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0