SL



Igår:
Skitstressad på väg till tunnelbanan. Kliver på en A-brunn av misstag med försöker övertala mig själv om att det är lugnt för det var ganska mycket snö just där jag klev. Kommer fram och möts av en skylt på 1x2 meter. STOPP! All trafik inställd. Bussar har satts in.
Ännu mer skitstressad på väg till överfulla ersättningsbussat som är så fulla att man inte får kliva på.
Ännu ännu mer skitstressad tar jag upp mobilen. Just de ja, jag var på bio i fredags och köpte ost-popcorn-krydda som jag sedan la fint i innerfacket i väskan. Mobilen är inte längre brun utan den är gul och luktar ost...
Jag påminner mig själv om att aldrig mer gå på en A-brunn utan att slå mig själv tre gåner i ryggen.
Stelfrusna fötter, tre bussar, en tunnelbana och två timmar senare är jag äntligen framm i skolan.
Två tunnelbanor och tre bussar senare är jag även hemma.

Det värsta är att det är pga vädret allt detta kaos har brakat loss. Det är minus 15. Solsken. För en gångs skull plogade vägar. Inte en enda snöflinga som faller från det blå. Helt underbart perfekt väder.
Oj, blev det vinter i år igen. Precis som de senaste 2000 åren...?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0