Bullabak och moppning. 12 oktober 2007 kl 18:12

Dagen började med ett antal samtal till Emma för att försöka få upp henne ur sängen. Lyckades till slut som tur var för jag hade inte viljat gått på historie lektionen själv. Men Emma vaknade och hämtade upp mig i sin räääser bil, sen bar det av mot historian.


Hostorian....Ja..Vad ska man säga. Inget höjdar ämne direkt. Fast idag var det faktiskt ganska intressant. Vi hade också en annan lärare än vi brukar ha och han var helt okej.

Vi fick se en film om Tjernobyl katastrofen.

Dokumentär om barn som fötts från och med katastrofen och 20 år frammåt. Helt Fruktansvärt jäkla hemskt...!

Sedan bar det av hemmåt med dom sorgsna tankarna i huvudet. Men vänta! Vi måste ju så klart förbi Lidl först, vår dagliga rutt. Naturgodis och juice.

Väl hemma blev det städning och bullbak. Ibland blir jag jättesugen på att baka med det går väldigt långt emellan, jag tror jag vet varför. För jag är helt värdelös på att baka! Men när det gått en längre tid har jag liksom glömt/förträngt det. Men nu är det ju i alla fall ett bra tag tills nästa omgång.

Snart kommer grabbsen hit och kikar på idol och käkar pizza. Har liksom blivit en tradition :)

Bullar i sopkorgen och ett rent golv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0